התכניות החינוכיות של מרכז הרמוניה בגני הילדים

חדר כושר חברתי
בגני הילדים!

התוכניות של מרכז הרמוניה נבנו במטרה לתת מענה לכלל מערכת החינוך מטעם תוכניות גפ"ן במסלול הירוק. התוכניות מותאמות לחתך גילאים רחב והתאמה מדויקת עבור כל קהל יעד: קדם יסודי, בתי ספר יסודיים וחט"ב בתחום החברתי רגשי ובתחום הפסיכופדגוגי. למען הובלת התלמידים להצלחה רגשית-חברתית מתוך חיבור לעוצמה ולאימון המיומנויות הרגשיות חברתיות המהוות בסיס לחיים עשירים ומשמעותיים, בפרט בתקופה המורכבת שאנו נמצאים בה.
אנו מאמינים שהידע והכלים הם חלק מהשדה החינוכי ולכן הסדנאות, הרצאות וימי הלמידה יתקיימו בגישה של חוויה ובתפיסה שהתהליך הוא להעצמת וקידום צרכי בית הספר, המורה והתלמיד.
אנו היום נמצאים בבתי ספר רבים בארץ – בצפון, בדרום ובמרכז. אנו נותנים מענה מקצועי למורים, תלמידים והורים באמצעות סדנאות, קבוצות טיפוליות ומרחבים דיגיטליים.
אנו מאמינים במעגלי ההשפעה ומייצרים אותם לטווח ארוך. כל קשר עם גן ילדים או בית ספר הוא כניסה למשפחה וחברות אמיצה!

מייצרים שינוי בגן הילדים

עברו מעל הכרטיסיות לפרטים נוספים

געו בכרטיסיות לפרטים נוספים

כניסת המטפל אל גן הילדים

 

כניסת המטפל אל גן הילדים

גן הילדים הוא מקום בעל התרחשות בלתי פוסקת. לכן פעמים רבות קשה לשים לב לצרכים חברתיים – רגשיים אשר עולים במרחב הגן.
לכן אנחנו ב B-friend פיתנו מומחיות שמעניקה לכם את המענה הטוב ביותר!
בית של מומחיות חברתית רגשית שמלווה ע"י מטפלים ופסיכולוגים.יות שיגיעו לגן הילדים ויאמנו את הילדים והילדות על השרירים החברתיים הכל-כך חשובים.
המתודות שנעביר הן בעלות אופי חוויתי ומגוון: אמנות, פסיכודרמה, משחק ושלל אמצעים אחרים..
והצוות החינוכי? יקבל הנחיה והדרכה עם כלים להמשך העשייה החינוכית, חברתית – רגשית. פשוט עושר של עשיה! יחד עם המומחים שלנו תוכלו להגיע לאקלים חברתי טוב יותר. מה מספרים עלינו? גני ילדים שעוברים תהליכים בB-friend יוצאים עם רצון עז להמשיך בתהליך ולהעמיקו . אנו מבחינים בשינוי ניכר אצל הילדים.ות. כחלק מהתהליך נוצרת ההבנה שהמשמעות של העשיה יחד מובילה לשינוי משמעותי ואיכותי.

הטמעת השפה הרגשית בגן

 

הטמעת השפה הרגשית בגן

כאשר אנו בוחרים לשנות את האקלים החברתי בגן הילדים, אנו מבינים שיש דברים הזקוקים לתשומת לב מיוחדת וממוקדת.
אחד ההיבטים החשובים ביותר של השינוי החברתי הינו "השפה".
בעבודה חינוכית עם ילדי הגיל הרך אנו לומדים דווקא מהילדים את חשיבות המילים והשפה, ככאלו אשר נועדו להעביר מסר ברור בנוגע לצרכים, תחושות והרגשות שלנו.
אנו בתכנית B-FRIEND, מבינים כמה חשובה והכרחית היא האפשרות ללמד את שפת ביטוי הרגשות והצרכים כבר משלב כל כך מוקדם בחיי הפעוטים.
אנו שמים דגש רב על ערך השפה והמילים שאנו בוחרים להשתמש בהם ויודעים לדייק גם את השימוש בשפה עבור הילדים.ות והצוות החינוכי.
אנו גם מבינים, כי בהתבוננות רחבה על הדברים, ילד אשר יודע לתת שם ומילים לתחושות ורגשות אשר קיימות בו, יגדל להיות אדם שיודע להבחין ברגשותיו וכפועל יוצא מזה, גם תתפתח בו היכולת לווסת את עצמו.
השפה החברתית – רגשית שאנו מקפידים להטמיע במרחב הגן מובילה לשינויים שהם מעבר למילים, כמו: התנהגות מודעת, יחס מכבד והדדי ויכולת לראות את הצרכים שלי ושל האחר באופן מיטבי.

ערכות ומשחקים

 

ערכות ומשחקים

ניסיון רב שנים הוביל אותנו להבנה מאוד משמעותית – כאשר אנו רוצים ליצור קשר רגשי או טיפולי עם ילדים בגובה העיניים, לפעמים אנחנו זקוקים לעזרה.
אותה הבנה הובילה אותנו לשאלה הכה חשובה הזו "מה יכול לעזור לנו להגיע לאותם ילדים ולהעניק להם מענה מיטיב?"
יצאנו עם שאלה זו למחקר מקיף שבסופו הבנו שעלינו לפתח משחקים וערכות מותאמות שיעזרו להוות את הגשר אל עולמם הפנימי של הילדים והילדות. לכן במהלך השנים האחרונות פיתחנו שפע של משחקים חברתיים – רגשיים ומאוד חוויתיים התומכים בקשר בין המבוגר לילד וכן בחיזוק הקשרים בין הילדים בתוך מרחב הגן.
גני הילדים שעובדים איתנו מקבלים ערכה עשירה בשלל משחקים וערכות מעולמות התוכן החברתיים – רגשיים, יחד עם ליווי והדרכה צמודה של המומחים שלנו.
אין הרבה דברים מועילים יותר ממשחקים מהנים כדי לשפר אקלים חברתי בצורה מהנה!

מגוון סדנאות וטיפולים פרטניים

תוכנית מס' 5532

מגוון סדנאות וטיפולים פרטניים

תוכנית מס' 5532


טיפול רגשי מכיל בתוכו מספר רב של סוגי טיפול שונים, ומטפלים המעניקים טיפול רגשי יכולים להשתמש בקשת רחבה של כלים וטכניקות על מנת לחולל שינוי ניכר בחיי התלמידים.
בין הטיפולים המרכזיים ניתן למנות:

• טיפול רגשי באומנות: טיפול באמצעות כלים אומנותיים, כגון ציור, פיסול וצילום.
• טיפול רגשי קוגנטיבי: טיפול בדפוסי חשיבה ודפוסי התנהגות מזיקים והחלפתם בדפוסים טובים ובריאים.
• טיפול רגשי פסיכודרמה: טיפול מעמיק שחושף תכנים בלתי-מודעים אצל התלמיד ומטרתו להעניק לו תובנות על עצמו ולעזור לו להחיל שינוי עמוק בחייו.
• טיפול רגשי בהבעה ויצירה : טיפול באמצעות כלים אקספרסיביים והשלכתיים כגון: סיפרות, אומנות ודרמה.
אנו מתאימים את סוג הטיפול יש לתלמידים באופן ספציפי ומתחשבים בהעדפות, בגיל ובסוגיות איתן הוא מתמודד.

מספרים מהשטח

~ המלצות ~

ההדרכות היו מעניינות ומלמדות

הערכות ממש טובות ואתחיל להשתמש בהן כבר מתחילת השנה.

הדס, גננת.

נתתם לי רעיונות מקוריים

כיצד לפתח את מה שאנחנו עושות עם הילדים

שרה, גננת.

יצאתי מהמפגש איתך ממש רגועה.

כנס מדהים ומלא השראה.
נתן לי כוח להמשיך!

אורית, גננת.

נשמח שתבואו גם בשנה הבאה,

אפילו באופן קבוע.

תמר, גננת.

עבור מי שמבינים עניין,

הערכה הזו היא פשוט מתנה ענקית!

דינה, גננת.

ערכה מדהימה ומעשירה.

ליאת, גננת.

ממש תודה על ערכת המשחקים,

היא הולכת לשמש אותנו כל יום בגן.

מור, גננת.

יש בערכה כל כך הרבה כלים

שיעזרו לנו להתמודד עם האתגרים של השנה החולפת.

אביה, גננת.

תודה גדולה על המתנה הזאת,

הערכה היא ממש אוויר לנשימה!

ברוריה, גננת.

הכירו את מהות התכנית

היכנסו וגלו את מהות העשייה שלנו בגני הילדים בקריית ים, כחלק מהתוכנית העברנו הדרכות לצוות והילדים. הצוות והילדים נחשפו לערכת המשחקים העשירה והתנסו בשלל האפשרויות שבה.

במהלך הקיץ הגענו לגני החובה באופקים. הענקנו לילדים ולצוות הדרכות, סדנאות והתנסויות על ערכת המשחקים שלנו.
שיחקנו, נהננו ולמדנו ערכים חשובים של עשייה חברתית ורגשית בתחומי הגן.
היכנסו וקחו חלק בעשייה המבורכת שלנו.

 

היכנסו וגלו את המודל ותפיסת העולם.

אנו רואים לעצמנו חובה לחלץ חושים, ולמצוא רעיונות יצירתיים להנגיש למידה רגשית-חברתית בדיגיטל, כדי לגרות את התלמידים לייצר תגובות רגשיות מורכבות על העולם שבחוץ, לחוש אמפתיה לאחר, לצאת מהמסך ולחוש את העושר הרגשי חברתי בתוך המרחב הדיגיטלי.

פוסטר סיכום שנה תשפ"ד בגני הילדים

ספר לנו במילים שלך את תרומת התוכנית בגני הילדים:

  • נחשפנו לכלים חברתיים, רגשיים ברמה גבוהה מאוד.
  • המיפויים החברתיים עזרו לנו לדייק את המענים לילדים.
  • הייתם לנו אוזן קשבת ומקצועית.
  • האקלים החברתי בגן השתנה מאוד.
  • כגננת, התכנית תרמה לי והעשירה אותי בכלים חכמים, מגוונים ויצירתיים.
  • הצלחתי לגעת בלבבותיהם של הילדים בדרך חדשה ומעמיקה.
  • השתפר הקשר בין התלמידים לצוות.
  • התגברה הרלוונטיות שלנו, של גן הילדים כמענה להורים.
  • נוצרו חיבורים חדשים ומעניינים בין הילדים.
  • הסדנאות בגן עבדו מצוין, ניכר שעשו שינוי באקלים הגן ובהווי החברתי.
  • האלימות מצד הילדים הופחתה בצורה משמעותית וכיום האווירה רגועה יותר.
  • אנחנו כצוות קיבלנו כלים וידע וזה העצים אותנו.

מה היית רוצה שישתנה או יתווסף בתוכנית?

  • שהתוכנית תהיה לאורך כל השנה.
  • מענה רחב יותר, פרטני או קבוצתי.
  • שיתווספו עוד מפגשים בגן.
  • שהתכנית תכלול גם גנים נוספים בעיר שלנו.
  • שתישאר בדיוק כמו שהיא.
Open chat
1
היי,
רוצים להתייעץ עם רבקה?
לחצו על כפתור >