טעימה מהתכנים

מזהים את הרגע שבו הבנתם,
שהנושא החברתי הוא אחד החלקים
המשמעותיים בעולמכם ובעולמו של הילד?

האם אתם זוכרים את עצמכם בתור ילדים, מה הזיכרון הזה מעורר בכם? לכישורים החברתיים השפעה דרמטית על הוויית הילד ועל הצלחתו.
מיומנות חברתית טובה עשויה להוביל להצלחה ברבדים בולטים רבים בחיי הפרט – וההפך. המושג "כישורים" מלשון "כושר" משמעותו שריר שצריך לפתח ולאמן, כמו כל שריר אחר בגוף...

דרכי התמודדות לבניית תקשורת חברתית ומשפחתית בזמני משבר

אירועי ה7 באוקטובר ערערו את היציבות ואת תחושת הביטחון שלנו. השינויים הרבים בכל תחומי החיים, השמועות המפחידות האזעקות והנרצחים הרבים כל אלו יצרו סימני שאלה וקושי גדול באורחות החיים שלנו כמו, ההישארות במרחבים מוגנים הימצאות זמן רב במרחב הביתי אי יציאה ללימודים ולעבודה. מציאות שיצרה בדידות ותחושת מצוקה. במקביל, נוצר צורך להתרגל לשהות המשותפת ביחד ולסדר יום חדש.

הערכה החברתית היא כלי עבודה המאפשר שיח מונחה בתחום החברתי בין המנחה לתלמיד. במטרה לעורר בתלמיד מודעות להתנהגויות החברתיות שהוא משתמש ולבחור התנהגויות שיעזרו לו להצליח חברתית.. 

מרחב תמיכה לאנשי חינוך והורים למצבי לחץ וחרדה

בימים של לחץ, חרדה ואי-וודאות הדרך היחידה להתמודד היא להרחיב את הכלים הרגשיים ולאפשר גמישות רגשית מחשבתית.

במרחב זה תהנו ממגוון כלים שיתנו לכם כוח, חיבור לcenter ולתחושת המסוגלות.

האם ניתן לשפר מיומנויות חברתיות בעזרת תהליכי חשיבה

אתם זוכרים את הרגע שהבנתם שהנושא החברתי הוא החלק המשמעותי בעולמו של הילד והתלמיד שלכם? האם אתם זוכרים את עצמכם בתור ילדים מה הזיכרון מעורר בכם? במאמר זה אנו נעמוד על תהליך משמעותי בתחום החברתי השפעת הקוגניציה על רכישת מיומנויות חברתיות.

למידת מיומנויות חברתיות-רגשיות באמצעות B-friend כחלק משגרת בית הספר

כל אחת מאתנו היה רוצה שלילדיו יהיו חיי חברה מיטיבים, ואכן הנושא החברתי הוא חלק משמעותי בעולמו של הילד. בכתבה זו אנו נעמוד על תהליך משמעותי בתחום החברתי רגשי ועל השפעת הקוגניציה על רכישת מיומנויות חברתיות רגשיות.

רפלקטיביות כיכולת להמציא את עצמך מחדש

המושג "רפלקציה" רווח רבות במערכת החינוך ונשמע כמו מושג ידוע ומוכר. אך ככל שמתבוננים ומעמיקים בנושא מבינים את ההמשגה שלו והפרקטיקות שהוא מאפשר לנו תוך תהליך ספירלי שאינו נעצר לרגע.

"תלמידים מאתגרים" - מתסכול להתמודדות

"עמדתי בחוסר אונים מול הכיתה. אני חושבת שאפילו הסמקתי מעט. והתלמיד עשה את עצמו כאילו אני אוויר. ביקשתי ממנו לצאת מהכיתה. הוא לא שם לב לדברי והמשיך להציק לחבריו מסביב. ביקשתי שוב, אין קול ואין קשב. הרמתי את קולי, התחלתי לצעוק... התקדמתי אליו, הנחתי את ידי על כתפו, והוא רק הזיז אותה כאילו הייתה זבוב טורדני. והמשיך בפעולותיו שערערו לי את כל השיעור. האם כך הוא היה מתנהג גם אצל מורים ותיקים, מנוסים?"

האם יש השפעה על קליטת המורה החדש בבית הספר שמטמיע את ה-SEL כחלק מהשגרה הבית ספרית?

באחד המפגשים של השתלמויות למורים אחת המורות החדשות שיתפה שהיא מרגישה שייכת לבית הספר וחשה כבר חלק מהצוות. "בית הספר בו אני עובדת הפך להיות בית שני עבורי" כך היא ציינה. מורה זו עשתה הסבה מעולם השיווק, ובאה לתחום ההוראה ממשרה טובה ונחשבת. למרות הקושי שהיה עלול לצוץ, היא ציינה כי היא שמחה שביצעה שינוי זה.

התמודדות אימהות לילדים עם ASD (Autism Spectrum Disorder) בשילובם במערכת החינוך

בעקבות חוק השילוב תלמידים רבים עם אוטיזם שולבו בכיתות הרגילות. על מנת שהשילוב יהיה אפקטיבי ומוצלח מאפשר החוק הצמדה של סייעת לילדים אלו שתפקידה ללוות אותם בבית הספר.
מחקרים עדכניים מצאו שלמרות הסיוע הממשלתי הורים רבים לילדים עם ASD עוברים קשיים רבים בדרך לשילוב ובשילוב עצמו.
במחקר הנוכחי נערכה בדיקה ראשונית של מאפייני ההתמודדות של אימהות לילדים עם ASD ששולבו במסגרות החינוך הרגילות.

Open chat
1
היי,
רוצים להתייעץ עם רבקה?
לחצו על כפתור >