התכניות החינוכיות של מרכז הרמוניה בבתי הספר

התוכניות החינוכיות שלנו
לשנת הלימודים תשפ"ד

התוכניות של מרכז הרמוניה נבנו במטרה לתת מענה למערכת החינוך, לקדם יסודי ובתי הספר היסודיים וחט"ב בתחום החברתי רגשי ובתחום הפסיכופדגוגי.
אנו מאמינים שהיידע והכלים הם חלק מהשדה החינוכי ולכן הסדנאות, הרצאות ימי הלמידה יתקיימו בגישה של חוויה ובתפיסה שהתהליך הוא להעצמת וקידום צרכי בית הספר, המורה והתלמיד.
אנו היום נמצאים בבתי ספר רבים בארץ בצפון, דרום ומרכז נותנים מענה מקצועי למורים תלמידים והורים באמצעות סדנאות, קבוצות טיפוליות ומרחבים דיגיטליים.
אנו מאמינים במעגלי ההשפעה ומייצרים אותם לטווח ארוך. כל קשר עם בית ספר הוא כניסה למשפחה וחברות אמיצה!

תכניות חינוכיות

B-Friend

תכנית מס' 5532

 

B-Friend

תכנית מס' 5532

אחד האתגרים הגדולים בבית הספר הוא הכר החברתי רגשי. ולכן אנחנו ב Bfriend פיתנו מומחיות לתת לכם את המענה הטוב ביותר! בית של מומחיות חברתית רגשית מטפלים ופסיכולוגים.יות שיגיעו לבית הספר ויאמנו את התלמידים.ות בסדנאות כיתתיות או בקבוצות. על השרירים הכל-כך חשובים. באופן חוויתי ואחר. באומנות, פסיכודרמה ומשחק. והצוות החינוכי? יקבל הנחיה והדרכה עם כלים להמשך העשיה החינוכי חברתית רגשית. פשוט עושר של עשיה יחד ותוכלו להגיע לאקלים טוב יותר. למורים שנהנים להוביל את התלמידים להצלחה רגשית חברתית. מה מספרים עלינו? בתי ספר שעוברים תהליכים בBfriend יוצאים עם רצון להמשך. עם שינוי ניכר אצל התלמידים ועם הבנה שהמשמעות של העשיה יחד יצרה שינוי נהדר ואיכותי.

חדר כושר חברתי

תוכנית מס' 29002

 

חדר כושר חברתי

תוכנית מס' 29002

תוכנית חדר כושר חברתי פותחה על מנת לתת מעטפת היברידית מתכללת תוך דגש על פרסונאליות ושונות צרכים בתחום הרגשי חברתי לצוות המורים וההורים.
"בכל אחד מאיתנו קיים מאגר של התנהגויות אותן סגלנו ורכשנו במהלך החיים. על ידי התנהגויות בין אישיות, מילוליות ובלתי מילוליות, אנו משפיעים על תגובות הזולת ויחסם אלינו. מאגר ההתנהגויות שלנו מאפשר לנו להשפיע על הסביבה על ידי השגת תוצאות רצויות וסילוק או הימנעות מתוצאות בלתי רצויות בהקשר החברתי (1984 RINN)" לכישורים החברתיים יש השפעה דרמטית על חוויית הילד ועל הצלחתו. מיומנות חברתית מיטבית עשויה להוביל להצלחה ברבדים בולטים רבים בחיי הפרט והבשורה הטובה היא שהיעדר כישורים חברתיים אינם מהווים גזירת גורל. כישורים (מלשון כושר) ניתנים לפיתוח ואימון בדיוק כמו כל שריר אחר בגוף.

פדגוגיה בהקשב"ה

תוכנית מס' 29599

 

פדגוגיה בהקשב"ה

תוכנית מס' 29599

בתור מנהל.ת את חולמת שיהיה לך צוות מורים מומחה?
שאת כמנהל.ת לא תהיי לבדך ותוכלו להיות בשותפות וחשיבה מקדמת תהליכים?
יש לנו עבורך את הפתרון!
תוכנית פדגוגיה בהקשב"ה.

המורה מומחה בתחומו ויש לחבר אותו למניע האישי ויכולותיו.
מהן מיומנויות בינאישיות המובילות לתפיסת התפקיד?
עקרונות ההקשב"ה ככלי לתהליך מודולרי בית ספרי הקשבה, קבלה, שליחות, בנית עתיד, הבניית תהליכים.
תיווך במקום כאוס-תפיסת שגרה הבית ספרית
קבוצות למידה לחקר עצמי כחלק משגרת בית הספר.
המורה יוכל להיות מאמן מנטלי לתלמידים שלו.

"הדרך הטובה ביותר לצמיחה היא ההתבוננות בצוותא..."

מגוון סדנאות וטיפולים פרטניים

תוכנית מס' 5532

מגוון סדנאות וטיפולים פרטניים

 
תוכנית מס' 5532

טיפול רגשי מכיל בתוכו מספר רב של סוגי טיפול שונים, ומטפלים המעניקים טיפול רגשי יכולים להשתמש בקשת רחבה של כלים וטכניקות על מנת לחולל שינוי ניכר בחיי התלמידים.
בין הטיפולים המרכזיים ניתן למנות:

• טיפול רגשי באומנות: טיפול באמצעות כלים אומנותיים, כגון ציור, פיסול וצילום.
• טיפול רגשי קוגנטיבי: טיפול בדפוסי חשיבה ודפוסי התנהגות מזיקים והחלפתם בדפוסים טובים ובריאים.
• טיפול רגשי פסיכודרמה: טיפול מעמיק שחושף תכנים בלתי-מודעים אצל התלמיד ומטרתו להעניק לו תובנות על עצמו ולעזור לו להחיל שינוי עמוק בחייו.
• טיפול רגשי בהבעה ויצירה : טיפול באמצעות כלים אקספרסיביים והשלכתיים כגון: סיפרות, אומנות ודרמה.
אנו מתאימים את סוג הטיפול יש לתלמידים באופן ספציפי ומתחשבים בהעדפות, בגיל ובסוגיות איתן הוא מתמודד.

בשנת תשפ"ג זכינו לתת את השירות הטוב ביותר בבתי הספר ולראות את התקדמות המורים והתלמידים במישור הרגשי-חברתי.
נשמח שתהיו חלק מזה!

מספרים מהשטח

~ המלצות ~

"תוכנית מרתקת ומועילה"

מקנה כלים לתקשורת, מחזקת אסרטיביות וביטחון עצמי. חובה בכל בית ספר!

אריאל אוברשטיין, מכללת קיי באר שבע.

"לאחר הדרכה ליועצים ומחנכים, אני חייבת להמליץ"

הערכה, הכלים והאתר בנויים באופן שיכול לתרום תרומה משמעותית לצוותים החינוכיים ולתלמידים.

אורלי בן חמו, יועצת חינוכית.

"תוכנית חובה בכל בתי ספר יסודי ותיכון"

התוכנית מקצועית ביותר. רבקה יזמית נפלאה עם עוצמה ואנרגיות.

דינה חורי, מנהלת מדעים שדרות.

תוכנית איכותית מאד!

רוצה לשתף ולהמליץ על תוכנית B-Friend, אנחנו לקחנו תוכנית לתלמידים בית ספר יסודי תוכנית מספר 5532. ופשוט היה מרגש לחוות את המהלך העצום שהתלמידים והמורים חוו!

מיכל, ביה"ס פולה ירושלים

אתם נהדרים!!
🥰🌈🥰🌈

רבקה וצוות יקר,
מפגש מרגש ומרתק❤️
אתם צוות יחודי המאפשר עומק והתנסות בתהליכי B-Friend.
תודה מעומק הלב!! העונג והרווח כולו היה מדהים!

 

"המפגשים של בי פרינד זה משהו שאני אזכור כל החיים"

קבוצת שגרירי B-Friend
בי"ס תומר

הכירו את מהות התכנית

הכר החברתי של התלמידים הוא בית הספר, במסע הסדנאות הם לומדים לגלות את עצמם ואת חבריהם.

בגיל ההתבגרות התהליך החברתי מקבל תאוצה ולכן ישנו צורך להתבונן על עצמינו ועל הסביבה ממקום מודע
בתהליך הסדנאות התלמידים יגלו את עצמם ואת חבריהם ויצרו סביבה מיטיבה.

מטרת המפגשים:
בנית שפה חברתית רגשית ואימון מיומנויות רגשיות חברתיות.

הסדנאות למורים מוכרות להשתלמות מוסדית. וזהו תהליך שניתן להיעשות ברמת ליווי אישי.

היכנסו וגלו את המודל ותפיסת העולם.

אנו רואים לעצמנו חובה לחלץ חושים, ולמצוא רעיונות יצירתיים להנגיש למידה רגשית-חברתית בדיגיטל, כדי לגרות את התלמידים לייצר תגובות רגשיות מורכבות על העולם שבחוץ, לחוש אמפתיה לאחר, לצאת מהמסך ולחוש את העושר הרגשי חברתי בתוך המרחב הדיגיטלי.

תוצאות מחקר תוכנית B-Friend מרכז הרמוניה תשפ"ג

30 בתי ספר יישמו את התוכנית בשטח.
94% אחוזים מבתי הספר שהשתמשו בתוכנית ציינו שהם מרוצים מאד ודירגו מעולה.
6% דירגו במידה רבה מאד שזה טוב מאד!
הסיפור במילים שלהם נותן תמונה נהדרת על התהליך שלנו:

ספר לנו במילים שלך את תרומת התוכנית לבית הספר:

  • חשיפה לכלים חברתיים, רגשיים ברמה גבוהה מאוד.
  • אפשרות למיפויים חברתיים שעזרו לנו לדייק מענים.
  • אוזן קשבת ומקצועיות.
  • הבית ספר השתנה חברתית.
  • התוכנית תרמה לי כמחנכת בחינוך הילדים המקסימים והעשירה אותי בכלים חכמים, מגוונים ויצירתיים.
  • הצלחתי לגעת בליבותיהם של הילדים בדרך אחרת ומעמיקה.
  • שיפור הקשר בין תלמידים לביהס, שיפור התפקוד והביקור הסדיר.
  • הגברת הרלוומטיות של ביהס כמענה להורים ולקהילה.
  • יצירת חיבורים בכיתה ואווירה נעימה. התלמידות התרגלו למבנה הסדנא וזה הפך למשהו מוכר וקבוע…
  • הסדנאות הכיתתיות עבדו מצויין, ניכר שעשו שינוי באקלים הכיתתי ובהווי החברתי.
    המחנכים והכיתות שלא קיבלו את הסדנאות לצערי ניכר הפערים.
  • יישום החשיבה החברתית אצל התלמידים בהפסקות.
  • הפחתת אלימות מצד תלמידים. והפסקות רגועות יותר.
  • אנחנו כמחנכות קיבלנו כלים וידע וזה העצים אותנו!

מה היית רוצה שישתנה או יתווסף בתוכנית?

  • שהתוכנית תלמידים תהיה כל השנה.
  • שימשיך כך…
  • מענה רחב יותר פרטני וקבוצתי.
  • אולי עוד מפגשים.
  • שהתוכנית תגיע לכל הכיתות.
  • לעבות את הסדנאות בבית הספר שלנו.
  • שתשאר כמו שהיא.
Open chat
1
היי,
רוצים להתייעץ עם רבקה?
לחצו על כפתור >