פותחים שנה חברתית רגשית
עם B-Friend!
התוכניות של מרכז הרמוניה נבנו במטרה לתת מענה למערכת החינוך מטעם תוכניות גפ"ן במסלול הירוק, לחתך גילאים רחב והתאמה מדויקת עבור כל קהל יעד: קדם יסודי, בתי הספר יסודיים וחט"ב בתחום החברתי רגשי ובתחום הפסיכופדגוגי. להוביל את התלמידים להצלחה רגשית-חברתית מתוך חיבור לעוצמה ולאימון המיומנויות הרגשיות חברתיות המהוות בסיס לחיים טובים בפרט בתקופות המורכבות שאנו נמצאים.
אנו מאמינים שהידע והכלים הם חלק מהשדה החינוכי ולכן הסדנאות, הרצאות ימי הלמידה יתקיימו בגישה של חוויה ובתפיסה שהתהליך הוא להעצמת וקידום צרכי בית הספר, המורה והתלמיד.
אנו היום נמצאים בבתי ספר רבים בארץ בצפון, דרום ומרכז נותנים מענה מקצועי למורים תלמידים והורים באמצעות סדנאות, קבוצות טיפוליות ומרחבים דיגיטליים.
אנו מאמינים במעגלי ההשפעה ומייצרים אותם לטווח ארוך. כל קשר עם בית ספר הוא כניסה למשפחה וחברות אמיצה!
תכניות חינוכיות
B-Friend
תכנית מס' 5532
B-Friend
חדר כושר חברתי
תוכנית מס' 29002
חדר כושר חברתי
"בכל אחד מאיתנו קיים מאגר של התנהגויות אותן סגלנו ורכשנו במהלך החיים. על ידי התנהגויות בין אישיות, מילוליות ובלתי מילוליות, אנו משפיעים על תגובות הזולת ויחסם אלינו. מאגר ההתנהגויות שלנו מאפשר לנו להשפיע על הסביבה על ידי השגת תוצאות רצויות וסילוק או הימנעות מתוצאות בלתי רצויות בהקשר החברתי (1984 RINN)" לכישורים החברתיים יש השפעה דרמטית על חוויית הילד ועל הצלחתו. מיומנות חברתית מיטבית עשויה להוביל להצלחה ברבדים בולטים רבים בחיי הפרט והבשורה הטובה היא שהיעדר כישורים חברתיים אינם מהווים גזירת גורל. כישורים (מלשון כושר) ניתנים לפיתוח ואימון בדיוק כמו כל שריר אחר בגוף.
פדגוגיה בהקשב"ה
תוכנית מס' 29599
פדגוגיה בהקשב"ה
שאת כמנהל.ת לא תהיי לבדך ותוכלו להיות בשותפות וחשיבה מקדמת תהליכים?
יש לנו עבורך את הפתרון!
תוכנית פדגוגיה בהקשב"ה. המורה מומחה בתחומו ויש לחבר אותו למניע האישי ויכולותיו.
מהן מיומנויות בינאישיות המובילות לתפיסת התפקיד?
עקרונות ההקשב"ה ככלי לתהליך מודולרי בית ספרי הקשבה, קבלה, שליחות, בנית עתיד, הבניית תהליכים.
תיווך במקום כאוס-תפיסת שגרה הבית ספרית
קבוצות למידה לחקר עצמי כחלק משגרת בית הספר.
המורה יוכל להיות מאמן מנטלי לתלמידים שלו. "הדרך הטובה ביותר לצמיחה היא ההתבוננות בצוותא…"
מגוון סדנאות וטיפולים פרטניים
תוכנית מס' 5532
מגוון סדנאות וטיפולים פרטניים
טיפול רגשי מכיל בתוכו מספר רב של סוגי טיפול שונים, ומטפלים המעניקים טיפול רגשי יכולים להשתמש בקשת רחבה של כלים וטכניקות על מנת לחולל שינוי ניכר בחיי התלמידים.
בין הטיפולים המרכזיים ניתן למנות:
• טיפול רגשי באומנות: טיפול באמצעות כלים אומנותיים, כגון ציור, פיסול וצילום.
• טיפול רגשי קוגנטיבי: טיפול בדפוסי חשיבה ודפוסי התנהגות מזיקים והחלפתם בדפוסים טובים ובריאים.
• טיפול רגשי פסיכודרמה: טיפול מעמיק שחושף תכנים בלתי-מודעים אצל התלמיד ומטרתו להעניק לו תובנות על עצמו ולעזור לו להחיל שינוי עמוק בחייו.
• טיפול רגשי בהבעה ויצירה : טיפול באמצעות כלים אקספרסיביים והשלכתיים כגון: סיפרות, אומנות ודרמה.
אנו מתאימים את סוג הטיפול יש לתלמידים באופן ספציפי ומתחשבים בהעדפות, בגיל ובסוגיות איתן הוא מתמודד.
בשנת תשפ"ג זכינו לתת את השירות הטוב ביותר בבתי הספר ולראות את התקדמות המורים והתלמידים במישור הרגשי-חברתי.
נשמח שתהיו חלק מזה!
מספרים מהשטח
~ המלצות ~
"תוכנית מרתקת ומועילה"
מקנה כלים לתקשורת, מחזקת אסרטיביות וביטחון עצמי. חובה בכל בית ספר!
אריאל אוברשטיין, מכללת קיי באר שבע.
"לאחר הדרכה ליועצים ומחנכים, אני חייבת להמליץ"
הערכה, הכלים והאתר בנויים באופן שיכול לתרום תרומה משמעותית לצוותים החינוכיים ולתלמידים.
אורלי בן חמו, יועצת חינוכית.
"תוכנית חובה בכל בתי ספר יסודי ותיכון"
התוכנית מקצועית ביותר. רבקה יזמית נפלאה עם עוצמה ואנרגיות.
דינה חורי, מנהלת מדעים שדרות.
תוכנית איכותית מאד!
רוצה לשתף ולהמליץ על תוכנית B-Friend, אנחנו לקחנו תוכנית לתלמידים בית ספר יסודי תוכנית מספר 5532. ופשוט היה מרגש לחוות את המהלך העצום שהתלמידים והמורים חוו!
מיכל, ביה"ס פולה ירושלים
אתם נהדרים!!
🥰🌈🥰🌈
רבקה וצוות יקר,
מפגש מרגש ומרתק❤️
אתם צוות יחודי המאפשר עומק והתנסות בתהליכי B-Friend.
תודה מעומק הלב!! העונג והרווח כולו היה מדהים!
"המפגשים של בי פרינד זה משהו שאני אזכור כל החיים"
אני פשוט נפעמת מהתוכנית שלכם לגני הילדים והמוצרים הנפלאים.
היום זה היה כ"כ מקסים עם החישוקים.
בסדנה, אחת הילדות בחרה רגש עצוב וסיפרה שאמא שלה בבית חולים והיא בקושי דיברה איתה ואז היא הכינה ציור שבו היא נמצאת עם אמא ואומרת לה כמה היא מתגעגעת.
אח"כ, בחישוקים, מה שהיה מגניב זה שבשלב מסוים ילד סיפר חוויה אישית ולפי החוויה הילדים היו צריכים לנחש את הרגש ולעמוד בחישוק המתאים.
ממליצה בחום לכל מחוז!
גננת גן שיטה, מחוז חיפה
שמחה שלקחתי השנה חלק בהשתלמות "התמודדות עם אתגרים בגן הילדים ובניית חוסן ושלומות"
התכנים בהשתלמות היו מגוונים, מעשירים ומלמדים מאוד. הקורס הרחיב את ארגז הכלים המקצועי שלי כגננת ואף העניק כלים יישומיים ופרקטיים לעבודה בשטח עם הילדים בגן.
לשיטות ולנושאים השונים שדנו עליהם ושנלמדו בקורס תרומה רבה, באמצעותם ניתן לעצב ולהוביל את הגן לאקלים רגשי פרו- חברתי ובדרך זו לצמצם ולמגר התנהגות שלילית בקרב ילדי הגן.
מעריכה מאד.
מאיה, מנהלת גן
ברצוני להודות לרבקה אלקובי על ההזדמנות להיות נוכחת בקורס כל כך משמעותי עבורי
הקורס נתן לי הסתכלות עצמית פנימית, נתן לי לדייק את עצמי לגלות את עצמי על מנת להיות במקום טוב יותר.
קיבלתי כלים איך להתמודד טוב יותר בזמנים של משבר, ואיך להוביל את הקרובים אלי (התלמידים , המשפחה) להתמודד טוב יותר עם המצב ולעבור את המשברים בצורה טובה יותר.
מודה ומתוודה שהקורס היה לי כל כך מעניין שלא נעדרתי מאף מפגש ואפילו נכנסתי לסרטונים ומאמרים נוספים של רבקה שלא היו חובה, נהניתי לקרוא וללמוד. מה גם שרבקה מעבירה את ההשתלמות עם מגוון אמצעי הוראה פעם זה סרטון פעם זה זום ופעם מאמר שכתבה והכל בנועם בצורה מובנת ונגישה לקהל הרחב.
בהערכה גדולה
סמדר לביא
הכירו את מהות התכנית
הכר החברתי של התלמידים הוא בית הספר, במסע הסדנאות הם לומדים לגלות את עצמם ואת חבריהם.
בגיל ההתבגרות התהליך החברתי מקבל תאוצה ולכן ישנו צורך להתבונן על עצמינו ועל הסביבה ממקום מודע
בתהליך הסדנאות התלמידים יגלו את עצמם ואת חבריהם ויצרו סביבה מיטיבה.
מטרת המפגשים:
בנית שפה חברתית רגשית ואימון מיומנויות רגשיות חברתיות.
הסדנאות למורים מוכרות להשתלמות מוסדית. וזהו תהליך שניתן להיעשות ברמת ליווי אישי.
אנו רואים לעצמנו חובה לחלץ חושים, ולמצוא רעיונות יצירתיים להנגיש למידה רגשית-חברתית בדיגיטל, כדי לגרות את התלמידים לייצר תגובות רגשיות מורכבות על העולם שבחוץ, לחוש אמפתיה לאחר, לצאת מהמסך ולחוש את העושר הרגשי חברתי בתוך המרחב הדיגיטלי.
ספר לנו במילים שלך את תרומת התוכנית לבית הספר:
- חשיפה לכלים חברתיים, רגשיים ברמה גבוהה מאוד.
- אפשרות למיפויים חברתיים שעזרו לנו לדייק מענים.
- אוזן קשבת ומקצועיות.
- הבית ספר השתנה חברתית.
- התוכנית תרמה לי כמחנכת בחינוך הילדים המקסימים והעשירה אותי בכלים חכמים, מגוונים ויצירתיים.
- הצלחתי לגעת בליבותיהם של הילדים בדרך אחרת ומעמיקה.
- שיפור הקשר בין תלמידים לביהס, שיפור התפקוד והביקור הסדיר.
- הגברת הרלוומטיות של ביהס כמענה להורים ולקהילה.
- יצירת חיבורים בכיתה ואווירה נעימה. התלמידות התרגלו למבנה הסדנא וזה הפך למשהו מוכר וקבוע…
- הסדנאות הכיתתיות עבדו מצויין, ניכר שעשו שינוי באקלים הכיתתי ובהווי החברתי.
המחנכים והכיתות שלא קיבלו את הסדנאות לצערי ניכר הפערים. - יישום החשיבה החברתית אצל התלמידים בהפסקות.
- הפחתת אלימות מצד תלמידים. והפסקות רגועות יותר.
- אנחנו כמחנכות קיבלנו כלים וידע וזה העצים אותנו!
מה היית רוצה שישתנה או יתווסף בתוכנית?
- שהתוכנית תלמידים תהיה כל השנה.
- שימשיך כך…
- מענה רחב יותר פרטני וקבוצתי.
- אולי עוד מפגשים.
- שהתוכנית תגיע לכל הכיתות.
- לעבות את הסדנאות בבית הספר שלנו.
- שתשאר כמו שהיא.