מזהים את הרגע שבו הבנתם,
שהנושא החברתי הוא אחד החלקים
המשמעותיים בעולמכם ובעולמו של הילד ?
האם אתם זוכרים את עצמכם בתור ילדים,
מה הזיכרון הזה מעורר בכם?
לכישורים החברתיים השפעה דרמטית
על הוויית הילד ועל הצלחת.
מיומנות חברתית טובה עשויה להוביל להצלחה
ברבדים בולטים רבים בחיי הפרט – וההפך.
המושג "כישורים" מלשון "כושר"
משמעותו שריר שצריך לפתח ולאמן,
כמו כל שריר אחר בגוף...
גם הילדים החברותיים ביותר לא נולדו כאלה,
ועל אחת כמה וכמה ילדים החווים קושי בתחום זה.
ההבנה שכישורים חברתיים הם מיומנויות נרכשות ומתפתחות,
היא הבנה המאפשרת שינוי ולמידה מותאמת של
השלמת המידע החברתי החסר בדרכים שונות ויצירתיות.
מדוע הבנה זו חשובה, ועל מה היא נשענת?
כאשר ילד מקבל מידע מהסביבה,
הוא מסווג אותו לתחום שאליו הוא שייך
ומגיב בסיטואציה דומה, על-פי המידע הקיים.
אם כן, איך משפרים, מתאמנים ומייעלים
את המיומנות החברתית?
המושג "אימון" לקוח מעולם הפרקטיקה.
ההתייחסות ללימוד המיומנויות החברתיות
היא כאל תהליך נרכש, מקודד ובעל אופי מוגדר,
המאפשר לילד לרכוש את הידע שחסר לו
על מנת לפעול בהתנהגות הרצויה
והמקובלת בכל סיטואציה.
משום כך כשמדברים על הקשר
בין התפתחות קוגניטיבית לרכישת כישורים חברתיים –
אנחנו מבינים שיש ערך רב ללמידת
המיומנויות ולזיהוי המיומנויות שהילד מתקשה בהן –
והסיבות שנמצאות בבסיס הקושי.
פרמטרים אלו הם הבסיס
לבניית תגובה מותאמת, במקום הלעג
והציניות נשתמש בהגשת ובתיווך המידע שחסר לילד,
מידע שיוביל אותו לתגובה טובה ומותאמת לסיטואציה.